Käyttöturva ja 14 vrk palautusoikeus

mResellin käyttöturva ja palautusoikeus

Meillä mResellissä on tavoitteena aina tarjota aadukkaita tuotteita ja erinomaisia asiakaskokemuksia. Joskus, inhimillisen- tai teknisen virheen johdosta tai vahinkojen vuoksi voi tapahtua tilanteita milloin emme pääse tavoitteeseemme. Tämän vuoksi ja erinomaisen asiakaskokemuksen turvaksi tarjoamme kaikille laitteillemme kattavaa Käyttöturvaa ja 14-vrk palautusoikeutta,

14 vrk palautusoikeus

 

Tuotteilla on kuluttajasuojalain (Luku 6 15 §) mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus. Palautusaika alkaa siitä hetkestä, kun asiakas vastaanottaa tuotteen fyysisesti. Asiakkaan on erikseen ilmoitettava tilauksen mahdollisesta peruutuksesta myyjälle vapaamuotoisella sähköpostilla. mResell toimittaa peruutusilmoituksen yhteydessä asiakkaalle ohjeistuksen palautuksesta. Palautettavat tuotteet tulee toimittaa tai postittaa mResellin varastolle osoitteeseen Ruoholahdenkatu 8, 00180 HELSINKI. Palautettaessa tuotetta postitse Posti täyttää asiakaspalautuksen osoitekortin. mResell maksaa palautuksen postimaksun. Tuote on palautettava 14 vuorokauden kuluessa peruuttamisilmoituksen tekemisestä.

Palautettavien tuotteiden tulee palautettaessa olla alkuperäiskunnossaan, eli niitä ei ole otettu käyttöön. Mikäli tuote on keretty ottaa palautusoikeuden aikana käyttöön, perii mResellin  asiakkaalta asennuskustannuksen. Asennuskustannus on tietokonetta kohden 59,00 euroa (sis. alv 24 %) ja mobiililaitetta kohden 29,00 euroa (sis. alv 24 %). Lisäksi asiakas vastaa tavaran alkuperäiskunnon poikkeamista ja mahdollisesta arvon alentumisesta. Palautetun tavaran mukana olevat tarvikkeet, kuten suojat tai SIM-kortit hävitetään. Mobiililaitteiden Find My iPhone (FMI) -toiminto tulee deaktivoida ennen palautusta. Palautettava tuote tulee pakata kuten se on pakattu saapuessaan. Tuotepakettiin ei saa liimata lähetys- tai muita tarroja. Jos palautettava tuote palautetaan särkyvänä, eli tuote vaatii erilliskäsittelyä pakkauksensa vuoksi, on asiakkaan itse kustannettava palautuksesta aiheutuvat toimituskustannukset.

Palautusoikeus on rajoitettu tilanteissa, joissa tuotteeseen on erikseen tilattu asennettuna uusia komponentteja, kuten muisteja tai kovalevyjä. Rajoitus koskee myös erillisiä asennustuotteita, kuten ohjelmistoasennuksia. Komponenttien arvonalenema ja asennusten kustannukset vähennetään palautussummasta.

Palautusoikeus ei koske yritysasiakkaita. Yritysasiakkaat voivat neuvotella palautuksesta erikseen. mResell  pidättää oikeuden kieltäytyä ottamasta tavaraa takaisin.

Käyttöturva

Kaikki tarjoamme laitteet ovat tarkastettu valtuutetun Apple huollon toimesta, tämän vuoksi ylpeänä tarjoamme laitteillemme 12 kuukauden Käyttöturvan. Asiakkaalla on mahdollisuus ostaa myös laajennettu 18 kuukauden KäyttöturvaPlus. Huolto suoritetaan korjaamalla havaittu virhe. Näissä käyttöturvaehdoissa mainitaan erikseen ne laitteet tai niiden osat, joita Käyttöturva ei koske.

Käyttöturvan voimassaoloaika ja -alue

Käyttöturva on voimassa 12 kuukautta ostopäivästä lukien. KäyttöturvaPlus on voimassa 18 kuukautta ostopäivästä lukien. Käyttöturvan voimassaoloalue on Suomi.

Käyttöturvan sisältö

  • Nopea ilmainen huolto: Huoltotyöt otetaan työn alle jopa yhdessä arkivuorokaudessa niiden vastaanottamisesta.
  • Ilmainen vikadiagnoosi: Ilmainen vikadiagnoosi myös siinä tapauksessa, että itse vian korjaaminen ei ole mResellin vastuulla Käyttöturvan ja/tai virhevastuun nojalla
  • Ilmainen lainalaite huollon ajaksi: Palvelu sisältää lainalaitteen vuokran sekä kovalevyn tai tietojen siirron lainalaitteeseen huollettavasta laitteesta, mikäli huolto kestää pidempään kuin 5 työpäivää. Asiakas vastaa lainalaitteen vahingoista ja epätavaomaisesta kunnon muutoksesta laina-ajan. Lainalaite tulee palauttaa takaisin huolletun laitteen toimituksen yhteydessä, viimeistään yhden (1) viikon kuluessa huollon valmistumisesta.
  • Laitteen vaihto: Jos laitteen joutuu toimittamaan huoltoon Käyttöturvan aikana useammin kuin kaksi kertaa, on asiakas oikeutettu vaihtamaan laite toiseen vastaavaan laitteeseen.

mResell ei vastaa virheestä, jos saatetaan todennäköiseksi, että laitteen laadun tai käyttökelpoisuuden poikkeaminen normaalista johtuu Asiakkaan puolella olevasta syystä. Syy voi olla esimerkiksi tapaturma, käyttöohjeiden vastainen tai muu tavaran vääränlainen/huolimaton käsittely.

Käyttöturvan rajoitukset

  • Käyttöturva ei koske kannettavien tietokoneiden eikä mobiililaitteiden akkuja
  • Käyttöturva ei koske RAID-korttien virtalähteitä
  • Käyttöturva ei koske tietokoneiden tuulettimia
  • Käyttöturva ei koske ohjelmistovikoja
  • Käyttöturvaan ei kuulu koneen puhdistaminen viruksista ja/tai haittaohjelmista
  • Käyttöturva ei ole voimassa, mikäli laite on kytketty maadoittamattomaan pistorasiaan
  • Laitteen fyysinen avaaminen valmistajan ohjeiden vastaisesti tai virtalähteen johtojen vaurioittaminen poistavat oikeuden Käyttöturvaan
  • Käyttöturva raukeaa, mikäli tuote vaurioituu postissa asiakkaan huolimattomuuden vuoksi. Paketin tulee olla ehjä ja riittävästi pehmustettu
  • Mikäli laitteen sarjanumero on poistettu tai turmeltu lukukelvottomaksi, laitteen Käyttöturva raukeaa
  • Käyttöturva ei korvaa välillisiä tai puhtaita taloudellisia vahinkoja, jotka ovat aiheutuneet tuotteen rikkoutumisesta. Esimerkiksi kiintolevyn rikkoutuessa mResell ei vastaa mahdollisesti tuhoutuneista tiedostoista.

Kuinka toimin virhetilanteessa?

Asiakkaan tulee tehdä virheilmoitus viipymättä tuotteen vastaanoton yhteydessä tai mahdollisimman pian virheen havaitsemisen jälkeen. Ilmoitus tehdään sähköpostitse osoitteeseen info(a)mresell.fi. Virheellinen tuote tulee viipymättä lähettää postitse tai toimittaa itse virheilmoituksen tekemisen ja ohjeistuksen vastaanottamisen jälkeen osoitteeseen mResell Oy, C/O mcare Oy, Ruoholahdenkatu 8, 00180 HELSINKI. Asiakas vastaa tiedostojensa varmuuskopioinnista ja mobiililaitteiden kohdalla Find My iPhone (FMI) -toiminnon deaktivoimisesta ennen tuotteen toimittamista huollettavaksi. Tuotteen mukana ei tule toimittaa ulkopuolisia tarvikkeita, kuten suojakuoria tai SIM-kortteja. Lähetettävä tuote tulee pakata kuten se on pakattu saapuessaan. Jos lähetettävä tuote toimitetaan särkyvänä, eli tuote vaatii erilliskäsittelyä pakkauksensa vuoksi, on asiakkaan itse kustannettava palautuksesta aiheutuvat toimituskustannukset.

Käyttöturvapalautuksen mukaan tulee liittää

  • Kopio sähköpostitse saadusta tilausvahvistuksesta/kuitista
  • omat yhteystiedot (nimi, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite)
  • vapaamuotoinen vikaselostus
  • kaikki tuotteen mukana tulleet oheislaitteet, kaapelit ja asennuslevyt

Mikäli sinulle herää kysymyksiä Käyttöturvasta tai laitepalautuksista ota yhteyttä. Tarkat tiedot käyttöturvasta ja palautusoikeudesta löydät meidän sopimusehdoista.