Olemme täällä sinua varten!

Selaa useimmiten kysyttyjä kysymyksiä.

Tuotteen ostaminen mResellilta

K: Mitä pakkaukseen sisältyy?

Kaikkiin tuotteisiimme sisältyy Applen valmistama laturi. Pöytätietokoneisiin sisältyy näppäimistö, hiiri ja virtajohto, ellei toisin todeta. Jos laitteen mukana toimitetaan mitä tahansa muita lisätarvikkeita, todetaan tämä laitteen tuotekortilla.

K: Onko näyttö täysin naarmuton?

Tämä riippuu laitteen kuntoluokasta. Laitteissa joiden kuntoluokka on Kuin uusi tai Erittäin hyvä ei ole käytön jälkiä näytössä. Naarmut ja kolhut sekä näytössä, että laitteen rungossa kuvaillaan lyhyesti tuotekuvauksessa jokaisen tuotteen kohdalla erikseen.

K: Mitä eri kuntoluokat tarkoittavat?

Tarkat tiedot ja kuvaukset kuntoluokista löydät täältä.

K: Mitä marginaalivero tarkoittaa?

Tuotteissamme sovelletaan kahta eri verotusmenettelyä: normaalia arvonlisäveromenettelyä (alv 24 %) tai käytetylle tavaralle tyypillistä marginaaliverotusmenettelyä. Verotusmenettelystä ilmoitetaan kunkin tuotteen kohdalla erikseen. Ilmoitetut hinnat sisältävät veron ilmoitetun verokannan mukaisesti. Verotusmenettely riippuu siitä, onko tuote ostettu yritykseltä vai yksityishenkilöltä.Arvonlisäveromenettelyn piiriin kuuluva tuote sisältää arvonlisäveron 24 %, jonka yritysasiakkaat voivat vähentää kirjanpidossaan. Marginaaliverotetun tuotteen kohdalla yritysasiakkaalla ei ole arvonlisäveron vähennysoikeutta.Verotusmenettelyillä ei ole vaikutusta yksityisasiakkaisiin.

K: Kuinka kauan Käyttöturva on voimassa?

Kaikilla tuotteillamme on vähintään 12 kuukauden käyttöturva.

K: Jos tiputan laitteeni ja se vaurioituu, korjaako Käyttöturva korjauskustannukset?

Valitettavasti ei. Käyttöturva ei korvaa mm. laitteiden ulkoisia vahinkoja, jotka ovat aiheutuneet käyttäjän huolimattomuudesta. Lisätietoa Käyttöturvan kattavuudesta voit lukea tästä.

K: Olen kadottanut kuittini, mistä näen, milloin Käyttöturva laitteessani umpeutuu?

Voit lähettää meille tilausnumerosi tai laitteen sarjanumeron. Pystymme näiden tietojen perusteella lähettämään sinulle kopion kuitistasi ja kertoa, mihin asti Käyttöturvasi on voimassa.

K: Laitteeni ei käynnisty? Voinko huoltaa laitteen Käyttöturvan piirissä?

Ennen laitteen palauttamista huoltoon kannattaa tehdä tehdasasetusten palautus. Tämä voi usein korjata ongelman. Jos ongelma ei ratkea tehdasasetusten palautuksella, voi ongelma johtua laitteen laitteistosta. Näiden vikojen korjaus kuuluu Käyttöturvan piiriin ja laite tulee lähettää meille huollettavaksi. Lähettääksesi laitteen huoltoon paina tästä. Lisätietoa Käyttöturvasta voit lukea tästä.

K: Ostin tuotteeni 6 kuukautta sitten, voinko ostaa KäyttöturvaPlussan jälkikäteen?

Valitettavasti KäyttöturvaPlussan ostaminen ei ole mahdollista jälkikäteen. Tämä täytyy tehdä oston yhteydessä.

K: Kuinka voin palauttaa tuotteeni?

Tuotteillamme on lakisääteinen 14 vuorokauden palautusoikeus. Tuote on palautettava samassa kunnossa kuin se toimitettiin. Lisätietoa löydät Sopimusehdoista. Mikäli haluat palauttaa laitteen, sinun täytyy lähettää se 14 vrk sisällä osoitteeseen:

mResell Service AB
Rörstrandsgatan 39B, 11341 Stockholm
Sweden

K: Onko vielä jotain, mitä minun olisi hyvä tietää ennen laitteen ostamista?

Tutustuthan sopimusehtoihin.

K: Mitä maksuvaihtoehtoja tarjoatte?

Meillä voi maksaa pankki- ja luottokorteilla, verkkopankkimaksuilla, Klarnan osamaksulla ja Klarnan laskulla.

K: Miksi luottokorttiani ei hyväksytä?

Hyväksymme Visan, Visa Debitin, Visa Electronin ja MasterCardin kortit. Jos sinulla on ongelmia maksun suorittamisen suhteen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

K: Tilasin teiltä tuotteen eilen ennen kello 12.00. Milloin laite toimitetaan minulle?

Jos tilaus tehdään arkipäivänä ennen kello 12.00, lähtee laite varastoltamme eteenpäin saman päivän aikana. Myöhempänä ajankohtajana tehdyt tilaukset lähetämme seuraavana arkipäivänä. Käytämme lähetyksissämme DHL Expressin palveluita. Tilaukset saapuvat 1-3 arkipäivän sisällä lähetyksestä.

K: Laitteen pakkaus oli vaurioitunut kuljetuksessa. Miten toimin?

Customer is obliged to inspect the delivery in presence of the courier or within receiving the product from Service Point. If the package or its content arrives damaged or opened, please reject the package and ask the courier to take it back to sender. The courier signs a protocol which states the package has been delivered damaged. Please email us and inform us that the package is being returned due to damage upon arrival. Please remember to include your Purchase ID along with detailed photographs of the packaging and the damage.

K: Tein tilauksen jo 5 päivää sitten, mutta en ole vielä saanut tuotettani. Voitteko kertoa, missä laite on, ja milloin laite toimitetaan minulle?

Mikäli et pysty seuraamaan lähetyksesi kulkua sinulle lähetetyn seurantatunnuksen avulla, olethan yhteydessä meihin. Voit lähettää meille viestiä tästä

K: Kuinka paljon laitteen toimitus maksaa?

Tarjoamme ilmaisen toimituksen kaikkialle Suomeen.

K: Jos ostan tuotteen nyt, voinko noutaa sen noutopisteeltä tänään?

Valitettavasti emme tarjoa laitteillemme noutomahdollisuutta. Lähetämme laitteet DHL välityksellä kotiovellesi tai lähimpään noutopisteeseen.

K: En ollut kotona kun kuriiri yritti tuoda lähetyksen, miten minun pitää toimia?

Voit tilauksesi lähetyksen seurantakoodin avulla tilata itsellesi uuden toimituksen ottamalla yhteyttä kuljetusyhtiöön.

K: Onko käytetyn laitteen ostaminen turvallista?

Applen tuotteet ovat laajalti tunnettuja laadustaan ja luotettavuudestaan. Kaikki myymämme tuotteet ovat aina toiminnallisesti hyvässä kunnossa.

K: Katsoin teidän nettisivuja ja huomasin, että voisin saada saman tuotteen edullisemmin eBaysta. Mikä tähän on syynä?

Yrityksenä emme aina voi kilpailla markkinapaikkojen käytettyjen laitteiden hintojen kanssa. Myymme kuitenkin pelkän laitteen lisäksi mielenrauhaa - Ostamme laitteemme vain luotettavista lähteistä, kaikki laitteemme tarkistetaan Apple-ammattilaisten toimesta ja annamme laitteillemme 12 kuukauden takuun.

K: Minulla on ongelmia tuotteen kanssa, jonka ostin mReselliltä. Voinko jotenkin yrittää selvittää vian laatua omatoimisesti?

Apple tarjoaa verkossa tukipalvelua laitteen ongelmien diagnosointiin. Kirjoita kuvaus ongelmastasi Googleen ja yleensä artikkeli Applen tukisivuilta nousee esille ensimmäisenä.

K: Puhelimeni näyttö rikkoontui. Voinko lähettää sen teille huollettavaksi?

Kyllä, mutta laitteen Käyttöturva ei kata korjauskustannuksia. Lähetämme laitteesi huoltoomme ja lähetämme sinulle hinta-arvion ensi tarkastuksen jälkeen. Huomio, että mResell käyttöturvasi mitätöityy, mikäli päätät huoltaa laitteesi valtuuttamattomassa huollossa.

K: Huollatteko laitteita, joiden käyttöturva on umpeutunut ja/tai laitteita, joita ei ole ostettu mReselliltä?

Tarjoamme laitehuoltoa vain mResellistä ostetuille tuotteille, joilla on voimassaoleva Käyttöturva. Jos haluat kuitenkin huoltaa Apple-laittettasi takuun raukeamisen jälkeen, voit ottaa yhteyttä esimerkiksi valtuutettuun Apple-huolto mCareen ja kysyä heiltä suoraan laitetarkastusta ja korjausarvioita.

K: Mitä mResell tekee asiakastiedoillani?

Kunnioitamme yksityisyyttäsi. mResell on sitoutunut suojaamaan palveluidensa käyttäjien yksityisyyttä ja noudattaa toiminnassaan tietosuoja- ja muita lakeja sekä hyviä tietosuojakäytäntöjä. Emme myy, vuokraa tai jaa mitään käyttäjätietojamme eteenpäin. Mikäli olet tilannut uutiskirjeemme tai tehnyt laitevahdin, voit perua nämä tilaukset milloin vain. Lisätietoja aiheesta löydät Tietosuojaselosteestamme.

K: Mitkä ohjelmat ovat esiasennettuna kun ostan laitteen mResellilta?

Käytämme vain alkuperäisiä Applen ohjelmistoja. Laiteeseen on esiasennettu puhdas macOS käyttöjärjestelmä (puhelimissa ja tableteissa iOS). iLife-ohjelmat (iMovie ja GarageBand) sekä iWork-ohjelmat (Pages, Numbers, Keynote) ovat ladattavissa käyttäjän toimesta henkilökohtaisella Apple ID -tunnuksella App Storesta veloituksetta.

Tuotteen myyminen mResellille

K: Mitä minun pitäisi tietää ennen laitteen myymistä mResellille?

Ennen myyntitilauksen tekemistä laitteestasi, luethan läpi Myyntiehdot ja, jos sinulla herää kysymyksiä asiaan liittyen ota yhteyttä

K: Miksi myydä mResellille, kun voin saada paremman hinnan laitteelle myymällä laitteen itse markkinapaikoilla?

Vastaus tähän riippuu siitä, mitä itse arvostat. Ohessa muutama syy miksi mielestämme sinun kannattaa myydä laitteesi meille.
Helppous – säästät aikaa ja vaivaa, kun sinun ei tarvitse itse myydä laitettasi.
Ilmainen kuljetus – Voit toimittaa laitteesi meille veloituksetta. Voit viedä laitteesi lähimpään DHL palvelupisteeseen tai tilata ilmaisen kuriirinoudon laitteellesi.
Hinta – Tarjoamme korkeat hyvityshinnat laitteista. Hintalaskurimme on helppokäyttöinen ja näyttää heti tarkan hinta-arvion laitteestasi. Laskurin toiminta perustuu useaan kymmeneen eri parametriin. Tarjoamme helpon ja täsmällisen tavan käytetyn laitteen myymiseksi.
Tiedostojen turvallinen hävitys Sinun ei tarvitse huolehtia tiedostojen hävittämisestä. Apple-ammattilaiset hävittää tiedostot tietoturvallisesti laitetarkastuksen yhteydessä.
Nopea maksu tilillesi Maksamme laitteen ilmoittamallesi tilill huollon tekemän laitetarkastuksen jälkeen jopa jo muutamien arkipäivien kuluttua!

K: Miksi uskaltaisin myydä laitteeni teille?

Arveluttaako jokin? Älä huoli! mResell AB on Ruotsissa rekisteröity osakeyhtiö. Olemme markkinajohtaja Suomessa ja olemme palvelleet tuhansia tyytyväisiä asiakkaita Suomessa ja muissa maissa. Meillä on monen vuoden kokemus alalta ja pyrimme jatkuvasti kehittymään. Etkö ole vieläkään vakuuttunut? Voit vapaasti katsoa asiakkaidemme arvosteluita Trustpilotissa nähdäksesi, mitä muilla on sanottavaa kokemuksistaan kanssamme. Tavoitat meidät myös puhelimitse, mikäli jokin asia mietityttää.

K: Jos tulen katumapäälle laitteen myynnin suhteen, voinko perua kaupat?

Kun olet myymässä laitteen meille laitettasi, juridinen omistajuus on sinulla, kunnes maksu laitteesta on tehty. Tämä tarkoittaa sitä, että kaupankäynti on täysin turvattua sinun puolestasi, vaikka esimerkiksi yrityksemme kohtaisi taloudellisia vaikeuksia.

K: Mistä tiedän, että tekemänne laitetarkastus on reilu ja vilpitön?

Kiitos kysymyksestäsi! Laitetarkastukset tehdään Apple-ammattilaisten toimesta. Laitetarkastuksen tulokset dokumentoidaan huolellisesti ja mahdolliset viat valokuvataan, joten voit olla varma, että laitetarkastuksen tulokset ovat oikeellisia.

K: Miten tiedän, mihin kuntoluokkaan laitteeni kuuluu?

Ensimmäinen laitteesta tarjottu hintamme perustuu oletukselle, että laite on hyvässä kunnossa ja sen mukana lähetetään kaikki oheistarvikkeet. Lisätietoa kuntoluokistamme saat tästä. Haluamme yhdessä Myyjän kanssa, että hintatyökalumme antama hinta on korkein mahdollinen, ja että se pysyisi muuttumattomana myös huollon tekemän tarkastuksen jälkeen. Toivomme, että olet laitteesi puhdistamisessa, kunnon arvioimisessa ja pakkaamisessa erittäin huolellinen. Mikäli laitteen kuntoarvioon liittyen ilmenee kysymyksiä, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme tästä!

K: Minulla ei ole alkuperäistä laturia, mutta olen ostanut uuden. Voinko lähettää tämän teille?

Jos laturisi Applen valmistama ja se sopii myytävään laitteeseen, voit lähettää sen meille laitteen ohessa. Huomioithan, että kaikkien tarvikkeiden täytyy olla aitoja Applen tarvikkeita. Emme valitettavasti hyväksy kolmannen osapuolen latureita. Alta näet, mitä johtoja muuntajan lisäksi tulee lähettää:
MacBook laturit:
* 45W / 60W / 85W laturit /63W/87W

* Virtajohto
* iPad/iPhone laturit:
* USB-Lightning johto
5W/12W USB virtalähde
Watch laturit:
* 1m Magneettinen laturi
* 5W USB virtalähde

K: Tietokoneeni on hidas ja luulen laitteen akun olevan viallinen. Voinko mitenkään testata akun kuntoa ennen laitteen myymistä?

Voit tarkistaa laitteen kunnon Applen oman diagnostiikkatyökalun avulla. Tarkat ohjeet löydät täältä: https://support.apple.com/en-us/HT204054#builtin. Jos Apple Diagnostics työkalu ei löydä laitteesta mitään ongelmia, voit lähettää laitteen meille laitetarkastukseen. Huomioithan, että mikäli löydämme laitteesta puutteita, voimme alentaa tarjoustamme tai kieltäytyä laitteen ostamisesta.

K: Miksi sain 0€ tarjouksen laitteestani?

Siihen, että sait 0€ tarjouksen laitteesta, voi olla muutama syy. Laitteen kuntoluokka on ‘epäkunnossa’. Laite voi olla liian vanha eikä se enää kuulu valikoimaamme. Laitteen korjaaminen voi olla kannattamatonta jne. Voit lähettää meille laitteen sarjanumeron ja laitemallin, niin voimme selvittää tarkasti, miksi näin kävi.

K: Olen käyttänyt aina laitteeni kanssa suojakuoria. Kun otin kuoret pois, huomasin, että suojakuoresta oli jäänyt jäljet puhelimeen. Vaikuttaako tämä laitteen myyntihintaan?

Jos jälkiä ei pysty puhdistamaan, vaikuttaa tämä myyntihintaan, sillä laitteen kuntoluokka on tällöin ‘Käytön jälkiä’. Varmista, että laite on puhdistettu ja mahdolliset tarrat on poistettu ennen tuotteen lähettämistä. Mikäli sinulla on kysyttävää kuntoluokituksesta ja/tai laitteen myymisestä, voit lähettää meille sähköpostia tästä

K: Lähetin tuotteeni teille eilen. Milloin saan maksun laitteestani?

Kun laite saapuu mResellin huoltoon, se laitetaan laitetarkastusjonoon. Huollon tarkastuksen jälkeen laite maksetaan tilillesi. Laitteen saapumisesta maksun suorittamiseen menee yleensä 2-5 arkivuorokautta. Mikäli laitteen hintaa muutetaan tarkastuksen perusteella, ilmoitamme asiasta aina sähköpostitse. Sinulla on oikeus hyväksyä tai hylätä päivitetty tarjous. Omistat laitteen aina siihen asti, kunnes olemme maksaneet sen.

K: Kuinka maksu laitteestani suoritetaan?

Myyntilomakkeen täyttämisen yhteydessä sinua pyydetään ilmoittamaan tilinumerosi. Kun laitetarkastus on tehty hyväksytysti, siirrämme rahat laitteesta ilmoittamallesi tilille.

K: Mitä tapahtuu, jos laiteeni vaurioituu tai katoaa kuljetuksen yhteydessä?

Mikäli käytät lähetykseen antamaamme DHL:n postituskorttia, mResell vakuuttaa lähetykset kuljetuksen aikana tapahtuvien vaurioiden varalta. Vakuutus kattaa huolellisesti paketoidun tuotteen tarjottuun ostohintaan asti.

K: Minulla ei ole pakkausmateriaaleja. Voitteko te toimittaa pakkausmateriaalit minulle?

Valitettavasti emme pysty toimittamaan pakkausmateriaaleja.

K: Haluan lähettää laitteen teille omatoimisesti toisen kuljetusyhtiön toimesta. Sopiiko tämä?

Mikäli et halua toimittaa tuotettasi toimittamamme DHL postituskortin avulla, voit halutessasi käyttää vaihtoehtoisia kuljetuspalveluita. Huomioithan, että emme tässä tapauksessa hyvitä kuljetuksessa syntyneitä kustannuksia tai ota vastuuta kuljetuksen aikana tapahtuneista vahingoista.

K: Tein myyntitilauksen yli kuukausi sitten, mutta en ole ehtinyt lähettää tuotetta teille. Voinko vielä käyttää samaa postituskorttia?

Tarjouksemme ja postituskortti ovat voimassa 14 päivää. Tämän jälkeen laitteen lähettäminen postituskortilla ei enää onnistu, joten myyntitilaus tulee tehdä uudelleen sivustomme kautta.

K: Pitääkö laitteen kovalevy tyhjentää ennen lähettämistä?

Tärkeintä on, että olet ottanut laitteeltasi talteen sinulle tärkeät tiedostot. Laite tyhjennetään ja uudelleenasennetaan Apple-ammattilaisen toimesta, joten sinun ei tarvitse huolehtia tiedostojen poistamisesta.

K: Mitä tuotteelleni tapahtuu, kun se saapuu mResellin huoltoon?

Kun laite saapuu huoltoomme, teknikko tekee laitteelle kattavan laitetarkastuksen. Ensin teknikko tarkistaa laitteen ulkoisen kunnon ja katsoo, että se vastaa myynti-ilmoituksessa ilmoitettua kuntoluokkaa. Tämän jälkeen teknikko avaa laitteen ja varmistaa, että laite ei ole kärsinyt vahinkoa. Lopuksi teknikko tekee ohjelmistopohjaiset testit laitteesta, puhdistaa laitteen ja lähettää mResellille tarkistusraportin. Mikäli mitään virheitä ei löytynyt, maksamme laitteen tilillesi. Mikäli laitteen hintaa muutetaan tarkastuksen perusteella, ilmoitamme asiasta aina sähköpostitse. Sinulla on oikeus hyväksyä tai hylätä päivitetty tarjous. Omistat laitteen aina siihen asti, kunnes olemme maksaneet sen.

K: Kuinka saan kytkettyä "Find my iPhonen" pois päältä?

Käyttäen mitä tahansa selainta:

  1. Mene iCloud.com ja kirjaudu Apple ID:lläsi ja salasanallasi.
  2. Paina ‹Find iPhone›
  3. Valitse ‹Kaikki Laitteet›
  4. Valitse poistettava laite laitelistauksestasi (huomioithan, että laite voi näkyä offline tilassa)
  5. Valitse laite
  6. Klikkaa ‹Delete›
  7. Paina X poistettavan laitteen kohdalta ‹Kaikki Laitteet›
  8. Päivitä ja laitteen ei pitäisi enää löytyä listauksesta
K: En tiedä onko minun laitteessa piileviä ongelmia. Kuinka voin varmistua laitteen kunnosta ennen laitteen myymistä teille?

Huomioithan, että laitteen piilevien ongelmien löytäminen voi olla vaikeaa ilman, että Apple-ammattilainen tutkii laitetta. Voit kuitenkin käyttää Applen sisäänrakennettua diagnostiikkaa mahdollisten ongelmien löytämiseksi. Löydät lisätietoa tietokoneista täältä: https://support.apple.com/en-us/HT202731 ja iPhonesta/iPadista täältä https://www.apple.com/support/iphone/assistant/phone/index.html.