mResellin joulukalenteri on taas täällä! Tutustu päivittäin vaihtuviin etuihin tästä

Usein kysytyt kysymykset – myyminen

Täältä löydät laitteen myymistä koskevat usein kysytyt kysymykset sekä niiden vastaukset.

Kuinka pian saan rahat laitteestani?

– Laitteen saavuttua Apple-huoltoon se tarkastetaan 2-5 arkivuorokauden kuluessa. Tämän jälkeen maksamme laitteen tilillesi. Tilisiirtoon kuluu keskimäärin yksi arkivuorokausi pankeista riippuen.

Pitääkö laitteen kovalevy tyhjentää ennen lähettämistä?

– Tärkeintä on, että olet ottanut laitteeltasi talteen sinulle tärkeät tiedostot. Laite tyhjennetään ja uudelleenasennetaan valtuutetussa Apple-huollossa, joten sinun ei tarvitse huolehtia tiedostojen poistamisesta.

Missä kunnossa laitteen akun tulee olla?

– Mikäli akun kapasiteetti on Applen diagnostiikan mukaan alle 80 %, joudumme uusimaan akun.

Kuinka vanhan tuotteen voin myydä?

– Vanhimmat sisäänostetut tietokonemallit ovat noin 5-6 vuotta vanhoja. Vanhimmat mobiililaitteet ovat noin 3-4 vuotta vanhoja. Ikärajat voivat olla tuoteryhmien välillä erilaiset. Hintalaskurimme ei anna hyvityshintaa, mikäli tuote on liian vanha.

Voiko viallisen tuotteen myydä varaosiksi?

– Emme osta tuotteita varaosiksi kuin erikoistapauksissa. Mikäli haluat kierrättää tuotteesi ympäristönormien mukaisesti, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.

Mitä jos lähettämäni tuote menee rikki postissa?

– Mikäli käytät lähetykseen antamaamme Helposti-koodia tai postituskorttia, on lähetys vakuutettu. Vastaat kuitenkin lähettäjänä lähetykseen liittyvistä riskeistä ja laitteesi riittävän hyvästä pakkaamisesta!

Tuleeko laitteesta esittää alkuperäistä ostokuittia?

– Mikäli laitteesi on alle kuusi kuukautta vanha, tulee alkuperäisestä ostokuitista tai kauppakirjasta esittää kopio. Noudatamme asiassa kuluttajaviranomaisen suositusta.

 

 

 

 

Sivumme käyttää evästeitä. Jatkamalla sivun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Lisää evästeistä sivulla Evästeet ja niiden käyttö.